Home » Bestuur » Nieuws CMC » TV en Tablet samen zijn de drivers van online merk-zoekgedrag
TV en Tablet samen zijn de drivers van online merk-zoekgedrag
Als tabletbezitters een interessant product zien op de TV gaat twee derde online op zoek naar meer informatie via hun tablet. Daarmee zijn TV en tablets dankzij mobiel internet de primaire aanjagers van couch and pillow e-commerce, meer nog dan het traditionele online shoppen via desk top of lap top.
En het onderzoek laat zien dat dit voor alle leeftijdsgroepen een meerderheid betreft. Dat blijkt uit de resultaten van Amerikaans onderzoek gepubliceerd op eMarketer.com. Het onderzoek werd uitgevoerd door Harris Interactive in opdracht van The Search Agency. Voor de 18 tot 34 jarigen is dit percentage gemiddeld 71% en voor de 35 tot 44 jarigen 81%. Maar ook de oudere doelgroepen gaan frequent op zoek. Van de 45 tot 54 jarigen gaat 54% op zoek en van de 55+’ers 56%.
Percentage tablet bezitters die online met hun tablet meer informatie zoeken als zijn een interessant product op TV hebben gezien Bron: The Search Agency '2012 Online User Behavior and Engagement Study' conducted by Harris Interactive, Nov 29, 2012
TV reclame vormt de belangrijkste aanleiding, na aanbevelingen van anderen, om het internet op te gaan via de tablet of smartphone. Dit betreft dan activiteiten als merk-zoekgedrag, het downloaden van app’s, het bezoeken van merksites en van social media pagina’s. Dit rapporteert eMarketer.com op basis van ander onderzoek door Millward Brown en Dynamic Logic.
Redenen om via tablet/smartphone het internet op te gaan Bron: Millward Brown and Dynamic Logic, 'AdReaction 2012: Marketing in the Mobile World', Nov 27, 2012 Basis: Tablet/smartphone bezitters die op zijn minst een keer online actie hebben ondernomen (merk-zoekgedrag, app downloaden, merk liken/volgen, merk site bezoeken)
Daarmee is TV reclame belangrijker dan elk ander reclamemedium als aanleiding voor mobiel internet gedrag. En het is zelfs ook iets belangrijker dan een merk fysiek in de winkel zien (‘merk in offline winkel’).
Klik hier voor het volledige artikel in het Engels.