BVA BVA bond van adverteerders is dé vertegenwoordiger van adverteerders en heeft als doel: het bevorderen en bewaken van vrijheid van verantwoorde commerciële communicatie, het vergroten van de communicatie effectiviteit van haar leden en het samenbrengen van
leden. Circa 160 belangrijke adverteerders vormen samen de BVA. Zij vertegenwoordigen 3 van de ruim 5 miljard euro die jaarlijks in communicatie wordt geïnvesteerd. https://www.bva.nl/
VEA De VEA is een zeer actieve vereniging van ruim 125 professionele, toonaangevende communicatieadviesbureaus in Nederland. Als motor van de branche werkt de VEA aan verdergaande professionaliteit,
creativiteit en effectiviteit binnen het communicatievak. Zij doet dat door te stimuleren, motiveren en innoveren. Daarnaast behartigt de VEA de belangen van haar leden bij de overheid, opdrachtgevers, media en toeleveranciers. Met vuur, elan en ambitie wordt de vrijheid van commerciële communicatie bepleit. https://www.vea.nl/
SPOT SPOT, het kenniscentrum voor televisiereclame, is een organisatie van de verkoopmaatschappijen van de Nederlandse televisiezenders. Zij houdt zich bezig met de vele facetten van televisiereclame en in het bijzonder
met de effectiviteit van televisiereclame. SPOT verzamelt haar kennis op basis van gedegen wetenschappelijk onderzoek. Alleen vanuit een dergelijke kennis kan de markt op een adequate wijze worden voorzien van informatie. Deze inspanningen gaan gepaard met het toegankelijk maken van de onderzoeksresultaten. Onder meer via de website wordt zoveel mogelijk van de bevindingen openbaar gemaakt en zijn datafiles toegankelijk om zelf analyses te maken. Daarnaast organiseert SPOT diverse bijeenkomsten waarop de uitkomsten worden gepresenteerd en bediscussieerd. https://www.spot.nl/