Wie wint de ADCN jaarprijs voor de beste TV commercial?
Over een paar maanden vindt alweer de 46e uitreiking plaats van de ADCN Jaarprijzen voor Reclame en Vormgeving. De ADCN (Art Directors Club Nederland) heeft met deze prijs een lange traditie in het bekronen van reclamecreativiteit, én het zijn de creatieven zelf zijn die het ingezonden werk beoordelen en bekronen. Het allerbeste werk wordt beloond met een Zilveren of Gouden Lamp, hoog tijd om het beste werk van 2012 in te zenden!
Eén van de verschillende subcategorieën is die van TV Commercials, waarbij er zowel enkele uitingen als campagnes kunnen worden ingezonden. Voor reclamebureaus een uitgelezen mogelijkheid om het mooie werk van 2012 nogmaals onder de aandacht te brengen van collega’s in het creatieve vak en wellicht, in navolging van voorgaande winnende TV commercials van onder andere Heineken en LG, beloond te worden met een prestigieuze Lamp.
De ADCN is daarnaast met de stofkam door de overige categorieën gegaan, en heeft deze links en rechts aangepast. Deels ter vereenvoudiging, maar ook om met de veranderingen in het reclame- en vormgeving vak mee te gaan. Maar liefst 21 subcategorieën zijn geëlimineerd, dat terwijl er 7 nieuwe zijn toegevoegd; onder andere Social Media en PR campagnes maken voor het eerst hun opwachting.
Uiteraard kan er ook weer voor deelbekroningen worden ingezonden. Bij een deelbekroning betreft het een discipline dat beoordeeld wordt, zoals Artdirection of Filmregie.
De deadline voor het inzenden loopt nog tot en met 24 januari, tijd om aan de slag te gaan! Kijk voor alle info, de nieuwe categorieën en het inzendreglement op de website van ADCN en bekijk de campagnefilm via www.geborenwinnaar.n.